LPP przystępuje do Porozumienia: Sukces kampanii konsumenckiej

Clean Clothes Polska z radością przyjęła wiadomość o przystąpieniu LPP S.A. do Porozumienia dotyczącego ochrony przeciwpożarowej i bezpieczeństwa budynków w Bangladeszu. Jest to pierwszy krok firmy w stronę zwiększenia odpowiedzialności za przestrzeganie praw człowieka w swoim łańcuchu dostaw. Mamy nadzieję, że ten kierunek działań zostanie utrzymany.
LPP przystępuje do Porozumienia: Sukces kampanii konsumenckiej
Na kilka dni przed pół-rocznicą katastrofy budowlanej budynku fabryk odzieżowych Rana Plaza w Bangladeszu, LPP S.A., właściciel marki Cropp, której ubrania produkowano w zawalonym budynku, poinformował o przystąpieniu do Porozumienia na rzecz ochrony przeciwpożarowej i bezpieczeństwa budynków w Bangladeszu. Porozumienie weszło w życie w lipcu  2013 i jak dotąd przystąpiło do niego ponad 100 firm, globalne i bangladeskie związki zawodowe oraz kilka organizacji pozarządowych, wśród nich  Clean Clothes Campaign posiadająca status obserwatora. Porozumienie ma na celu koordynowanie regularnego monitorowania stanu fabryk i warunków BHP, dokonywania napraw, szkolenia pracowników oraz transparentnego informowania o działaniach w tym zakresie.
 
„Od pięciu miesięcy Clean Clothes Polska i wspierający ją konsumenci i konsumentki wzywają firmę LPP do przystąpienia do Porozumienia. Dlatego cieszymy się, że te głosy zostały wreszcie wysłuchane. Gratulujemy firmie słusznej decyzji i mamy nadzieję, że jest to wstęp do jej kolejnych działań na rzecz poprawy warunków pracy w jej łańcuch dostaw” – mówi Maria Huma z Clean Clothes Polska.
 
Obok kwestii zapewnienia bezpieczeństwa w bangladeskich fabrykach odzieżowych palącym problemem jest sytuacja rodzin ofiar i pracowników, którzy ucierpieli w tragedii w Rana Plaza i wciąż czekają na odszkodowania. Wiele z nich jest pozbawionych środków do życia, często w wyniku utraty zdolności do pracy. Firmy zlecające produkcję w Rana Plaza przystąpiły do rozmów na temat stworzenia systemu odszkodowań. Procesowi patronuje Międzynarodowa Organizacja Pracy. LPP jak dotąd nie przyjęło zaproszenia do rozmów.
 
W swoim oświadczeniu firma LPP deklaruje, że zamierza w większym stopniu i bardziej efektywnie kontrolować swoich dostawców. Podstawową zasadą Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, a także podpisanego przez LPP S.A. Porozumienia jest zasada przejrzystości. W związku z tym Clean Clothes Polska wyraża nadzieję, że LPP S.A. będzie jej przestrzegać również w komunikacji z konsumentkami i konsumentami poprzez publikację swojego Kodeksu Postępowania (Code of Conduct), na który powołuje się w oświadczeniu, jak również informacji o efektach jego wdrażaniach, w tym o wynikach prowadzonych kontroli.
 
Kontakt:
Maria Huma, info@cleanclothes.pl, +48 607 88 80 82
Joanna Szabuńko, info@cleanclothes.pl, + 48 515 235 644
 
Zobacz także:
Maria Huma, 21.10.2013